Nu steeds meer steigers verdwijnen en de afwerking van de buitenzijde vordert, wordt de uiteindelijke situatie steeds beter zichtbaar. De nieuwbouw ‘verovert’ haar eigen plek in de dorpskern. De aanblik is al bijna vertrouwd: kennelijk een goed evenwicht tussen ‘modern’ en ‘traditioneel’. Leuk, alle positieve reacties van betrokkenen en toevallige voorbijgangers!

In het gebouw wordt in alle hoeken en gaten gewerkt:
• Op zolder wordt de luchtbehandeling geïnstalleerd
• De nieuwe meterkast wordt ingericht
• De plaatsing van de keukenblokjes wordt voorbereid
• De kilometers buis van de vloerverwarming worden aangesloten
• De 24(?) deuren worden afgehangen en van sloten voorzien.

Het is ook de fase van de details:
• Hoe hoog worden de plinten?
• Welke deurkrukken kiezen we? Gaan we voor een ‘schild’ of een ‘rozet’ (een rond plaatje bij het sleutelgat)?
• Met welke coating beschermen we de tegelvloer?
• Zit de regenafvoer niet te veel in zicht?
• Hoe delen we de kasten in?
• Welke beamer schaffen we aan?
• In welke kleur wit werken we het houtwerk af?
• Hoeveel tafels hebben we eigenlijk nodig?
• Is stoel ‘Oscar’ wel geschikt voor jong én oud?
• Hoeveel sleutels zullen we bestellen?
• Hoe voorkomen we dat fietsen tegen het raam worden geparkeerd?
• Er zit geen bel, huisnummer of brievenbus in het bestek..: hoe weet iemand straks dat dit het Brouwershuis is?

Beslissingen voor de komende weken o.a.:
• Wat wordt de kleur van de toiletgroep: niet blauw, niet groen maar…
• Moeten we iets doen aan de nagalmtijd : even afwachten hoe het straks klinkt.

Maar zeker zo belangrijk:
Er moeten definitieve afspraken worden gemaakt met de gebruikers. Wanneer kunnen de zalen voor het eerst worden gebruikt? Kunnen we er in juni al in? We organiseren binnenkort een gebruikersbijeenkomst.

En wat doen we met de opening? Veel partijen hebben aangegeven een bijdrage te willen leveren. Teveel voor één bijeenkomst! We kiezen daarom voor 2 weekeinden: 26-9 en 3-10. Graag reserveren!

Wordt vervolgd!
Roel Baas